Sabtu, 24 Oktober 2009

Masalah yang tidak mungkin dapat diselesaikan……

Pertama sekali aku nak ucapkan syabas dan tahnian kepada semua manusia yang telah berjaya dalam hidup ini. Berjaya dalam hidup di dunia tidak bererti akan berjaya jua di akhirat nanti. Berjaya dapat markah tinggi dalam exam pada hari ini tidak mungkin pada masa-masa akan datang kita dapat perkara yang sama, ada kala jatuh ada kala naik. Tapi yang penting sekali usaha, usaha biar lebih, berjaya atau gagal itu adalah ketentuan Ilahi. Jadi aku harap kepada sesiapa yang ada masalah dalam hidup, minta-mintalah doa pada Tuhan semoga dapat selesaikan masalah itu dengan kadar segera supaya tidak la pening kepala nak pikir benda yang mengganggu dan seterusnya akan mendapat penyakit jiwa.
Apabila sebut pasal masalah, baru aku teringat bahwa pun ada masalah. Masalah yang sangat rumit dan hingga ini tak dapat nak diselesaikan nak tau ke? Ok la,masalahnya iaitu aku nak jadi super hero, nak terbang di langit, nak selamatkan orang yang dalam bahaya, nak dapat parempuan lawa dan macan-macan lagi lah. Sampai sekarang ni pun tak dapat-dapat aku nak jadi super hiro seperti mana yang aku inginkan. Kalau boleh aku nak jadi lebih kuat sikit dari Clack Kent dalam drama Smallville tak pun lebih hebat dari Bio Nik pun aku tak kisah. Tapi yang jadi masalah sekarang ni, seperti mana yang aku sebut tadi tak mungkin jadi kenyataan. Dan perkara ini menjadi masalah bagi aku,aku pun pening memikirkannya.
Kalau boleh aku nak sangat belajar terbang tapi, kat upsi tak ada pulak kelas orang belajar terbang, kat universiti lain takde jugak kut. Tak tau la pulak kat amarika ada ke tak, kat jepun ada kut, kalau tak macan mana Goku boleh terbang. Siap jadi hiro lagi dan tak pernah dia tewas dalam setiap pertarungan. Nak kene ke jepun ke????.masalah ni.
Takpe lah nanti aku cari jalan penyelesaian nanti. Tapi nak cari kat mana?. Kat Malaysia ade ke takde?. Satu lagi masalah ni.Nak belajar terbang kena ada sayap, tapi aku bukan burung, aku hanyalah manusia takda sayap. Nak lari laju macan Bio Nik dan Clack Kent, dia tu ilutrasi grafik Komputer je. Macan mane ye?.
Macan mana nak jadi super hero ni? Aku keliru ni. Siapa la dapat tolong aku kali ni? mak, abang, adik, kakak? Perkara yang tak mungkin akan berlaku ni. Kawan, tak mungkin jugak kut, Profesor? Aku bukan dari Fakulti Sains atau pelajar sains macan mana nak cari Profesor sehebat tu. Ada ke kat malaysia tercinta ni???. masalah. Kat Amarika pun belum tentu ada. Kalau ada pun aku nak bayar pakai ape?. Ptptn, mustahil. Aku dapat rasakan masalah ini lah yang paling rumit dalam hidup aku. Aku rasa sampai mati pun masalah ini tidak dapat diselesaikan. Tolong.............................aku.................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan